הושגה פשרה בין אוחנה לרגב: יו"ר הכנסת ינאם בטקס המשואות

בשבוע שעבר עוררה השרה רגב את זעמו של יו"ר הכנסת לאחר שהודיעה לו כי הוא מתבקש לאחד בין נאומו בתחילת הטקס לנאום בזמן הדלקת המשואה, אך כעת הוסכם כי אוחנה ינאם פעם אחת בזמן השאת המשואה, במשך כחמש דקות. מלשכת רגב נמסר: "אנו שמחים שיו"ר הכנסת הבין את צורך השעה"

זמן צפייה: 01:01

ימים לאחר שהשרה מירי רגב, שמארגנת את טקס המשואות, הודיעה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ישתתף בטקס בחלק קצר תוך השאת משואה, המשבר בין השניים הסתיים הערב (שני) עם השגת פשרה. לפי ההסכם, אוחנה ינאן נאום קצר בן כחמש דקות  כי אמיר אוחנה ינאם נאום קצר של כחמש דקות במעמד הדלקת האבוקה. מלשכתה של רגב נמסר: "אנו שמחים שיו"ר הכנסת הבין את צורך השעה וקיבל את השינוי במתכונת הטקס וינאם במעמד האבוקה כפי שנתבקש מלכתחילה"

כעת עולה השאלה מי בעצם ויתר על עמדתו, דבר הנתון לפרשנות. במידה והעניין היה סביב נאום אוחנה באופן כללי, אז בסוף הוא אכן יישא דברים. אך אם הסוגייה דנה במספר הנאומים, אחד או שניים, ובאורכם, יו"ר הכנסת יצטרך להסתפק בנאום אחד, באורך קצר יחסית לשנים קודמות.

חזרות לטקס המשואות בהר הרצל
חזרות לטקס המשואות בהר הרצל בשנה שעברה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי רגב הודיעה בשבוע שעבר ליו"ר הכנסת אוחנה כי במקום נאום מרכזי בתחילת טקס המשואות בערב יום העצמאות, הוא ישתתף בחלק קצר יותר, גורמים בסביבתו זעמו ואמרו: "היא החליטה את זה על דעת עצמה והופכת את הטקס של העם לטקס של מירי. 75 שנה יש בטקס הדלקת המשואות מסורת, מירי רגב החליטה לשנות את המסורת". עוד אמרו: "דוחקים את הכנסת שמייצגת את העם - במקום להיות במרכז כמו שהיה מאז ומעולם היא נדחקת".

רגב הכחישה את ביטול נאום יו"ר הכנסת בטקס, ומסרה בהודעה מטעמה כי אוחנה התבקש לאחד בין נאומו בתחילת הטקס לנאום בעת הדלקת המשואה. לפי הודעתה של שרת התחבורה, הבקשה הועברה ליו"ר הכנסת בשל "שינוי מתכונת הטקס, שנועד לאפשר את הרחבת פרק הזיכרון". עוד הוסיפה רגב: "ככל וניתנה הנחיה של יו״ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו".