נתניהו תוקף את לפיד: "התנהלות מסוכנת שפוגעת בדמוקרטיה"

בפוסט שפרסם רה"מ המיועד בחשבון הפייסבוק שלו רהוא כינה את מכתבו של רה"מ לראשי העיריות "ניסיונות המרדה". לפיד הגיב: "אני לא מקבל ממך שיעורים בדמוקרטיה"

זמן צפייה: 01:31

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו פרסם היום (שישי) פוסט בפייסבוק בו הוא התייחס לפרשת החייל בחברון ותקף את רה"מ יאיר לפיד: "מגנה את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא נגד הממשלה". נתניהו גם התייחס לפנייה של לפיד לראשי הערים, בה הוא קורא להם לא לשתף פעולה עם אבי מעוז: "התנהלותו של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה".

"חייבים להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום". "גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל", הוסיף.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נתניהו קרא לאופוזיציה "לנהוג באחריות", והמשיך: "יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם". "באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו. ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשותי".

עוד הוא טוען: "אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל- בלי יוצא מן הכלל". לבסוף נתניהו חוזר על דברים שאמר השבוע בריאיון בתקשורת האמריקנית: "מי שיוביל את המדיניות הוא קודם ראש הממשלה".

יאיר לפיד
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

רה"מ לפיד אמר בתגובה: "מר נתניהו, אני לא מקבל ממך שיעורים בדמוקרטיה. לא ממי שמפעיל מכונת רעל במימון זר שעוסקת בהשמצות והכפשות מהסוג הנמוך ביותר. לא ממי שעמד על מדרגות בית המשפט והסית נגד שלטון החוק. לא ממי שכרגע מינה מורשע בתמיכה בטרור לשר לבטחון פנים ועבריין סידרתי לשר הפנים. לא ממי שהפר כל הבטחה שנתן אי פעם וגם שותפיו מודים שהוא שקרן סדרתי".

"לא היה רגע אחד בשנה וחצי האחרונות שכיבדת את הדמוקרטיה", הוסיף לפיד, "לא כשהורית לרדוף את ילדיהם של חברי כנסת, לא כשהפעלת כנופיות אלימות נגד אנשינו על הגשרים ונגד העדים במשפטך, לא כששלחת את אנשיך להפוך את הכנסת לזירה מבזה של צעקות וקללות. הטריק הזה שבו אתה קורא לאחרים לנהוג בממלכתיות בזמן שאתה איבדת כל קשר להתנהגות ממלכתית לא עושה עלי שום רושם".

עוד אמר לפיד: "אנחנו לא פרייארים שלכם ואנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. בטח לא בזמן שחצי מהמפלגות בקואליציה שלך לא מגייסות את הילדים שלהם לצה"ל. העובדה שאתה קורא 'להשאיר את צה"ל מחוץ למשחק הפוליטי' היא בדיחה גרועה וחסרת בושה".

"אתה זה שבחולשתך מינית את בן גביר לשר. אתה זה שמיהר לעשות שימוש פוליטי בכל פיגוע נגד אזרחים וחיילים. אתה זה שהכניס למשרדו סגן שר שמתנגד לשירות נשים בצבא. אתה זה שבגלל אינטרסים אישיים מכרת את הערכים ואת המורשת של אנשי המחנה הלאומי לקבוצה קיצונית של פורעי חוק שאיבדת עליהם כל שליטה. אנחנו נלחם בכל זירה ובכל דרך חוקית כדי לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית".

אבי מעוז ויאיר לפיד על רקע כיתה
אבי מעוז ויאיר לפיד על רקע כיתה | צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90

נזכיר כי יומיים לאחר חשיפת חדשות 13 על אודות ההסכם בין הליכוד ליו"ר נעם אבי מעוז, לפיו הוא יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך - מה שיאפשר לו שליטה על תכנים חינוכיים וקבלת החלטות בנוגע לאילו אירגונים ייכנסו לבתי הספר, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שלח הבוקר מכתב פתוח לכל ראשי וראשות הערים והמועצות בארץ בו התייחס לסוגיה.

"אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת. אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז", כתב לפיד.

"האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר - עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף. אינכם לבד במאבק הזה - אנחנו פה ונשמח לסייע ולשתף פעולה בכל דרך אפשרית", הוסיף.