לפיד: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית, זו התגרות שתסכן חיי אדם"

ראש האופוזיציה המיועד נאם היום בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד, ואמר כי עלייה של השר לביטחון לאומי להר הבית תהיה "התגרות שתוביל לאלימות". על נתניהו אמר: "הוא מבשל את מה שבאמת מכוון אליו - פטור ממשפט"

יאיר לפיד, איתמר בן גביר
יאיר לפיד, איתמר בן גביר | צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה המיועד יאיר לפיד נאם היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד, והתייחס לאמירתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי בכוונתו לעלות להר הבית: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית, התגרות שתוביל לאלימות ותסכן חיי אדם". עוד אמר לפיד כי הממשלה החדשה "לא תחזיק יותר משנה וחצי".

לפיד המשיך ותקף את תפקודם הראשוני של מספר שרים בממשלה הנכנסת: "לקיצוני הראשי בממשלה חשוב להדליק את השיח על הר הבית, קיצוני אחר לוקח את המדינה לביטול חוק ההתנתקות. במשרד האוצר במקום להתמודד עם יוקר המחיה ולפעול להורדת מחירי החשמל לכולם, עוסקים במס על הכלים החד פעמיים תוך פגיעה בהגנת הסביבה, במשרד התחבורה מתעסקים בשלטי הפרסום וראש הממשלה לא מזמן את היועמ"שית לישיבת הממשלה הראשונה ומסמן את המטרה האמתית לשלוחיו ובראשם שר המשפטים".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר יש עתיד הוסיף והטיח ביקורת על רה"מ נתניהו, וטען כי הוא "מבשל בסיר אחד". "באנגלית ביקור חשוב באמירויות ואמירות מרגיעות, ועל כירת הגז השנייה מבשל עם שותפיו פגיעה ביסודות העמוקים ביותר של הדמוקרטיה שלנו - בלהט"בים, בערבים ובמי לא. בסיר הזה, הוא מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו – פטור ממשפט".

רה"מ לשעבר פנה למערכת המשפט וביקש: "כפי שהרופאים ימשיכו לטפל בכל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין לפי שבועת הרופא, המשיכו גם אתם לשפוט ולפעול לפי החוק והצדק, אתם לא רק שומרי הסף – אתם ניצבים על הסף עצמו".

"חבריי ואני, מתכוונים לקחת חלק בכל יוזמה פרלמנטרית אופוזיציונית שתביא להפלת הממשלה המסוכנת הזה. אני באופן אישי מתכנן לחרוש את השטח ולהציג מה שדרוש יותר מכל - אלטרנטיבה", הוסיף. לסיום אמר כי "אינני רוצה לנצח במלחמת האחים שנתניהו מנסה להצית – אני רוצה למנוע אותה".

רה''מ יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד
רה''מ יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נזכיר כי מקורות עלומי שם המקורבים לארגון הטרור חמאס טענו הבוקר בפני הרשת הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, כי התנועה העבירה מסר לישראל דרך המתווך המצרי ובאמצעות האו"ם, בנוגע לכוונותיו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לעלות להר הבית. בדיווח נמסר כי במסר שהועבר, חמאס הבהירה לישראל כי "לא תעמוד בחיבוק ידיים" נוכח עלייתו להר הבית, וכי "צעד זה יוביל לפיצוץ במצב".

בתוך כך, אמש כאמור הודיע השר לביטחון לאומי בן גביר כי בכוונתו לעלות להר הבית כבר "בימים הקרובים", וזאת - לראשונה כשהוא מכהן כשר בממשלה. בתוך כך, במהלך היום, יקיימו במשטרה סדרה של דיונים בנושא על מנת להיערך לאירוע בצורה המיטבית, שכן המשטרה היא זו שצפויה לאבטח את השר ואת אלו שיתלוו אליו.