יום קרב בצפון, חוסל בכיר בכוח הימי של חמאס בעזה

מטח כבד לגליל המערבי, אחרי שצה"ל תקף כ-20 מטרות בדרום לבנון. 8 רקטות שוגרו לעוטף עזה. אין נפגעים. גורם ישראלי לרויטרס: "המשלחת תישאר בקהיר". ראש ה-CIA נועד עם רה"מ. צה"ל ושב"כ: חיסלנו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעזה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-215 למלחמה: המשבר בין ארה"ב לישראל מעמיק, עם אמירה ברורה, בוטה ופומבית מפי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שהצהיר הערב (רביעי) כי ממשל ביידן "בוחן מחדש" את מדיניות משלוחי הנשק לישראל. גורמים ביטחוניים אומרים כי בטווח המיידי אין פגיעה ביכולות צה"ל, אך תיתכן פגיעה שכזו לאורך זמן.

בינתיים, הלחימה נמשכת: בדרום - צה"ל הרג עשרות מחבלים ברפיח, וחוסל מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה. לוחם צה"ל נפצע קל במטח מרפיח לכרם שלום. בצפון - חילופי אש כבדים ואיום של שר הביטחון יואב גלנט מ"קיץ חם" בגזרה. במקביל, דיווחים סותרים על המגעים לעסקת חטופים: גורמים בישראל טענו ש"המו"מ בקהיר קרס". מקור בחמאס טען מנגד כי "הפערים הצטמצמו". ראש ה-CIA נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אחרי שנלחם על חייו במשך ארבעה ימים, היום נקבע מותו של לוחם הימ"מ, פקד ייטב לב הלוי, שנפצע אנושות בהיתקלות עם מחבלים בפעולה בטולכרם. לב הלוי, בן 28 מהר גילה, הוא בנו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס יורם הלוי.

[timeline id="5224" name="חרבות ברזל - יום 215"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו