הרמטכ"ל בגבול לבנון: "מכינים מתקפה בצפון"

בסיור שערך עם לוחמי מילואים בגבול הצפון, רא"ל הלוי אותת כי ישראל נערכת לתקיפה בלבנון. בזמן שבישראל נמשכת ההמתנה לתשובת חמאס בנוגע לעסקה שתביא להפסקת אש ברצועה, הרמטכ"ל הוסיף: "המתקפה בעזה תתעצם"

זמן צפייה: 01:49

במהלך ביקור שערך היום בגבול לבנון, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הצהיר: "אנחנו מכינים מתקפה בצפון". את הדברים אמר בסיום הערכת מצב בגבול עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר, מפקדים נוספים ולוחמי מילואים.

בעת בה נמשכת ההמתנה לתשובת חמאס בנוגע להצעה המצרית להסכם שכולל הפסקת אש ברצועת עזה, רא"ל הלוי הודיע כי במקביל להיערכות למתקפה בצפון צה"ל ניערך להגברת הלחימה ברצועה. "המתקפה בעזה תתחזק, המטרות שלה הן להחזיר את תושבי עוטף עזה בביטחון וגם להשיב את החטופים הביתה", אמר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405011947' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרמטכ"ל בגבול הצפון' poster='' kid='1_63hfp46a' duration='46']

בנוגע להתנהלות צה"ל לאחר מחדל שבת השחורה, הרמטכ"ל הוסיף: "אחרי האירוע הקשה של 7 באוקטובר התעשתנו, יצאנו קדימה ואנחנו אומרים לאזור כולו אמירה מאוד ברורה על הנוכחות שלנו כאן". לסיום הודה לחיילי המילואים: "לעולם המילואים יש חלק נכבד בלחימה. בשמי, בשם צה"ל ואני מרשה לעצמי להגיד גם בשם מדינת ישראל וממשלת ישראל אני מביע הערכה עצומה לנוכחות הארוכה של לוחמי המילואים פה".

הרמטכ"ל עם לוחמים בגבול לבנון
הרמטכ"ל עם לוחמים בגבול לבנון | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל עם לוחמים בגבול לבנון
צילום: דובר צה"ל

זמן קצר לאחר מכן נפגש הלוי עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בישיבה משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט. על פי הודעת לשכת שר הביטחון, הישיבה עסקה ברובה במאמצים להשבת החטופים ובצורך להמשיך את הפעולה הצבאית לפירוק החמאס.

בסיום פגישתו עם בלינקן, גלנט התייחס גם הוא להמשך המלחמה ואמר: "אנחנו נחושים לעשות כל פעולה על מנת להחזיר את חטופינו בחזרה אל ביתם - זה נכון ערכית, זה נכון מוסרית וזוהי מטרת מלחמה מוצהרת. יחד עם זה, צה"ל, בכפוף להנחיות שנתתי למטה הכללי ולרמטכ"ל נערך על מנת לבצע כל משימה מבצעית במרחב רפיח".