בקבר של נרצחת מהנובה: אותרו שרידי גופתו של אליקים ליבמן, שהוגדר כחטוף

אחרי 210 ימים בהם נחשב כחטוף, משפחתו של אליקים ליבמן, בן 24 מקריית ארבע, עודכנה שנרצח ב-7 באוקטובר - לאחד ששרידי גופתו אותרו בבית העלמין בחולון, במסגרת מבצע חיפוש שנעשה בקברי נרצחי מסיבת הנובה

זמן צפייה: 06:09

משפחתו של אליקים שלמה ליבמן, בן 24 מקריית ארבע, שהוגדר עד עתה כחטוף, עודכנה היום (שישי) כי נרצח ב-7 באוקטובר, לאחר ששרידים מגופתו נמצאו בקברה של ויקטוריה גורילוב, שנרצחה במסיבת הנובה באזור רעים, בה ליבמן שימש כמאבטח.

שרידי הגופה נמצאו בבית העלמין בחולון, כחלק ממבצע חיפוש שנערך בקברי נרצחי מסיבת הנובה, והובאו למכון לרפואה משפטית - שם אומת החשד כי מדובר אכן בשרידים השייכים לו. בצוות שפתח את הקברים היו מעורבים משרד הדתות וארגון זק"א תל אביב, כאשר מנכ"ל זק"א צבי חסיד פיקד על הפרויקט מטעם משרד הדתות.

משפחתו של אליקים ליבמן מסרה לאחר מותו: "לאחר למעלה מ-200 ימים ולילות של חיפושים, דאגות, תפילות ודמעות של רבבות עם ישראל, התבשרנו בצער רב, כי בננו היקר והאהוב אליקים שלמה ה' יקום דמו, איננו בין החיים, ועל פי ממצאים שהתגלו כעת, קבלנו הודעה רשמית על מותו על קידוש השם. על פי הממצאים שהתגלו לאחרונה אליקים שלמה הי"ד נרצח ביער רעים ביום שמחת תורה - שמיני עצרת בעת שנשאר במשך שעות לטפל בפצועים הרבים שהיו במקום ויחד עמם עלה בסערה השמימה".

"מתוך הכאב והשבר שלנו, אנו ממשיכים להתפלל לחזרתם בשלום של כל החטופים כולם, ובעזרת א-לקי מערכות ישראל לניצחון מלא של עם ישראל על כל אוייבנו השפלים והבזויים סביבנו", הוסיפה המשפחה. "הזדמנות ראשונה להודות לכל כוחות הביטחון, צוותי החיפוש, מעגלי המתנדבים וכל רבבות עמך ישראל שהיו שותפים עמנו לאורך כל הדרך ועשו ככל יכולתם במסירות נפש למעננו ולמען אליקים שלמה הי"ד. מן השמיים תבורכו ותנוחמו יחד עמנו".

אחיו של אליקים ליבמן, החטוף בעזה
אלישע ואלקנה, אחיו של אליקים ליבמן | צילום: חדשות 13
הרצוג חרבות ברזל חטופיםפגישת נשיא המדינה עם משפחת ליבמן, שבנם אליקים נחטף ומוחזק בשבי החמאס
פגישת נשיא המדינה עם משפחת ליבמן | צילום: אבי קנר

אביו של אליקים, אליהו, כיהן כראש מועצה אזורית חברון-קריית ארבע בעברו, ונפצע קשה במהלך האינתיפאדה השנייה ב-2002, באירוע בו נפל אל"מ דרור וינברג. שניים מאחיו של אליקים, אלישע ואלקנה, גויסו בצו 8 לקרבות בעוטף ובתוך הרצועה - ובראיון לחדשות 13 סיפרו כי בכל מקום שאליו הגיעו במהלך הלחימה הם השאירו כתובת עם מסר לאח החטוף. משפחתו של אליקים נפגשה לפני מספר חודשים עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במשכנו שבירושלים.

ממועצה אזורית חברון-קריית ארבע נמסר: "בכאב גדול נודע היום על הירצחו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד בשבת שמחת תורה. במשך חודשים רבים אליקים נעדר וכולנו התפללנו למציאתו. אליקים לחם בגבורה והציל חיים של רבים במהלך הקרבות בחניון רעים. אנו שולחים חיבוק עמוק למשפחת ליבמן האהובה, לחברים ולבית קרית ארבע חברון. על מועד הלוויה והשבעה תשלח הודעה בהמשך. 'בלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ'".

דרור אור
דרור אור

אמש הודיע קיבוץ בארי כי החטוף דרור אור נרצח כבר ב-7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. אור היה בן 48 במותו. אשתו יונת נרצחה גם היא במתקפה בקיבוץ, ושניים מילדיהם, נועם בן ה-17 ועלמה בת ה-13 נחטפו גם הם לרצועת עזה, ושוחררו מהשבי לאחר 50 ימים בעסקת החטופים. בנם הבכור של דרור ויונת, יהלי בן ה-18, היה מחוץ לקיבוץ בעת המתקפה וניצל.

כעת, לאחר ההודעה על מציאת גופתו של ליבמן, 132 חטופים נמצאים בידי חמאס בעזה, בהם ארבעה ישראלים השבויים כבר קרוב לעשור, ומתוך החטופים ישנם 37 שנקבע מותם.