"בחמאס לא מכינים תגובה כואבת אלא מתונה"

בחמאס נושכים שפתיים בעקבות תקיפות צה"ל אבל לא מתכננים תגובה כואבת. בתוך חמאס קיים ויכוח: האם להגיב בצורה קשה או להמשיך לשמור על השלטון?

(2:38 דק')

שלומי אלדר: זה עדיין במסגרת אותם כללים והבנות כביכול שיש בין ישראל לחמאס. חמאס מאיימים היום בתגובה כואבת, אבל בעצם לחמאס דבר אחד חשוב יותר מכל – לשמור על השלטון שלהם.

ירי קסאם ארוך טווח לעבר אשקלון, מטח קסאמים לעבר שדרות וגם הירי צלפים לעבר עין השלושה, זה עדיין במסגרת אותם כללים שהם חושבים שהם לא עלו מדרגה. חמאס לאחר 18 הרוגים ביום אחד וכמעט 100 הרוגים מאז דצמבר, נושכים שפתיים אבל מעדיפים לשמור את השלטון, קרי, לא מתכוונים לתגובה כואבת, לא משהו שישנה את כל הכללים.

צבי יחזקאלי: לאבו-מאזן אין ברירה. אנשיו אומרים כי ישראל משחקת לידי חמאס ובעצם מחזקת את חמאס בזה שהיא לפחות רבה איתו ומתכתשת איתו בעימות צבאי. מבחינת אבו-מאזן אין לו ברירה. הוא חייב לגנות את הרג בני-עמו ובכך גם נותן לחמאס להסיט את כל העימות הפנימי שיש לו מול חמאס.

במובן השני, לגבי התגובה של חמאס יש איזשהו סוג של ויכוח בחמאס שצריך להגיב, יש כאלו שאומרים שזה הזמן גם לחדש את פיגועי ההתאבדות, באמת לפתוח את הכל. מדובר במחמוד א-זהאר שהוא הפלג הניצי בתוך חמאס. אבל למרות הכל, חמאס לא ילכו לתגובה בתוך תחומי ישראל. הם רק רוצים להראות שהם שוקלים את זה, שהם מחזיקים בכל הקלפים הצבאיים.