ביום חמישי: לפיד ונתניהו ייפגשו ל"עדכון ביטחוני"

על רקע האמירות של בכירי מערכת הביטחון בנוגע לאי-כשירות, וחשיפת חדשות 13 על אודות שיחת הצעקות בין נתניהו לגלנט, הלוי ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד לקיים ביום חמישי הקרוב "פגישת עדכון ביטחונית"

נתניהו ולפיד במליאה
נתניהו ולפיד במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד עדכן היום (שני) כי הוא צפוי להיפגש ביום חמישי הקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"פגישת עדכון ביטחונית".

אחרי חשיפת חדשות 13 על אודות שיחת הצעקות בין ראש הממשלה לשר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר - שגער בשלושה בערב שבת על פרסום האמירות בנוגע לכשירות צה"ל - הפנו גורמים במערכת הפוליטית ובמערכת הביטחון אצבע מאשימה כלפי נתניהו.

ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר: "אדוני ראש הממשלה, המצב בחיל האוויר גרוע בהרבה ממה שאתה מציג לציבור. זו המשמרת שלך, זו האחריות שלך. עצור את הפגיעה בביטחון המדינה. אחיי, לוחמי צוות האוויר, אני קורא לכם להשאיר את הצבא מחוץ לוויכוח". ח"כ כהנא, לשעבר טייס קרב, הוסיף: "המצב חמור פי שלושה או ארבעה ממה שגלנט ונתניהו מפרסמים. יש עוד רבים שמתלבטים, אבל בפועל הודיעו למפקדים שלהם - 'אל תקראו לנו בזמן הקרוב'. עוד חודשיים-שלושה חיל האוויר יהיה במקום אחר לגמרי".

יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי תקפה גם היא את ראש הממשלה ואמרה כי הוא "לא כשיר. לטובת המדינה, הגיע הזמן לפרק את הממשלה הזו ויפה שעה אחת קודם".

אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון וראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל, אמר גם הוא בריאיון לגלצ: "לא בטוח שההוראה חוקית. הם משרתים את המדינה, את הממלכה - לא את המלך. חייבים להתריע ולשתף את ראש הממשלה בדאגות".

כאמור, כפי שפורסם בחדשות 13, ראש הממשלה בנימין נתניהו יזם בערב שבת שיחת ועידה עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר והטיח בהם: "זה צבא שמשתלט על מדינה, אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". את הדברים אמר בעקבות שיחת מפקד חיל האוויר עם טייסי המילואים שבה הזהיר מפני פגיעה בכשירות החיל. במהלך הפגישה ביקש ראש הממשלה מהלוי ובר שיכחישו את הידיעות על פגיעה בכשירות. הוא הטיח בהם האשמות על "פגיעה בהרתעה".