כדי לכונן רגיעה בגבול הצפון: צרפת מציעה לערוך פסגה משולשת בפריז

בהודעה רשמית שהגישה לישראל, צרפת הציעה לקיים בחסותה פגישה בין נציגים ישראלים לנציגים לבנונים בבירה הצרפתית - במטרה לסיים את הלחימה ולאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם. בישראל מעריכים כי רגיעה בגבול לבנון תתאפשר רק לאחר שתושג הפסקת אש בדרום. גורם צרפתי: "נחושים להמשיך במאמצי התיווך"

זמן צפייה: 01:07

בחלוף למעלה מחצי שנה של לחימה בגבול לבנון, צרפת פועלת כדי לבסס רגיעה שתסיים את המתיחות בצפון, כך דווח הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. כחלק ממאמציהם, הצרפתים הגישו לישראל הצעה רשמית לקיום פסגה בפריז בתיווכה ובנוכחות נציגי ממשלת לבנון, במטרה לדון בהסדר ארוך טווח שיאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם.

על פי הערכות של גורמים ישראלים, שיח רציני סביב ההצעה הצרפתית יתאפשר רק במקביל למימוש עסקה שתביא להפסקת אש ברצות עזה. בכיר צרפתי ששוחח עם חדשות 13 מסר בהקשר זה: "אנחנו נחושים להמשיך במאמצי התיווך שלנו לרגיעה בצפון - ומתכוונים להציע כל דרך אפשרית לרבות פתיחת משא ומתן באמצעותנו".

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

חרף המאמצים הבינלאומיים לסיום הלחימה בצפון ובדרום, הרמטכ"ל הרצי הלוי אותת בסיור שקיים היום בגבול לבנון כי צה"ל נערך להמשך הלחימה - בכל החזיתות. "אנחנו מכינים מתקפה בצפון", אמר רא"ל הלוי, שהוסיף כי הפעולה ברצועה תתעצם במקביל: "המתקפה בעזה תתחזק - המטרות שלה הן להחזיר את תושבי עוטף עזה בביטחון וגם להשיב את החטופים הביתה".