"אני ערבי ואין לי בעיה שבת הזוג שלי תלך לים בביקיני. מופתעים?"

לבליג נמאס מאנשים שחושבים שכל הערבים אותו הדבר ושכולם פרמיטיבים, ומבקש שלא ניפול לדעות קדומות

זמן צפייה: 02:10

יש סיכוי גבוה שמי שצופה עכשיו בסרטון מניח שערבים הם פרימיטיבים, רוצחים על כבוד המשפחה, כל הנשים הערביות הן עקרות בית, כל הלהט״בים הערבים בארון, שכולם רוקחים, לא יודעים לשחות, לא יודעים לנסוע ברוורס וגרים בכפר שאף בית לא בנוי בו עד הסוף.

שמי בליג, אני ערבי, חילוני, אמא שלי לא הולכת עם כיסוי ראש, בחיים שלי לא דרסתי את האחיין שלי כשנסעתי ברוורס, לאף אחד במשפחה שלי לא אכפת שאחותי בת ה-24 עדיין לא נשואה ואין לי בעיה שבת הזוג שלי תלך לים בביקיני.
מופתעים? אז לא, לא כל הערבים הם אותו הדבר ובטח שלא כולם פרימיטיבים.
ובטח ששום דבר ממה שאמרתי אינו סימן לפרימיטיביות

ידעתם שאחוז הסטודנטיות הערביות הוא פי אחד וחצי יותר גבוה מאחוז הסטודנטים הערבים? ושאחוז הסטודנטים הערבים הוא 18% מהסטודנטים בישראל? ושבבית החולים רמב״ם בחיפה, 32% מהרופאים הם ערבים?
והאם ידעתם שיש מלא להטב״ים ערבים שחיים את החיים שלהם מחוץ לארון עם המשפחות שלהם? שיש ערבים אתאיסטים, ושיח רחב בכל מקום על נושאים דתיים, חברתיים ופוליטים?

כל הדעות הקדומות והסטריאוטיפים על הערבים- מיושנים ומוגזמים ונועדו לשמר את הסטטוס קוו ולשרת את האינטרסים של גופים רבים בשלטון המדינה ובשלטון המקומי.
נכון, לא מזמן היו בכותרות 2 סיפורים על רציחות ביפו, אבל היו גם סיפורים על נשים שנהרגו בתל אביב, בכפר סבא, ובתל מונד.
ובהחלט, יש אצלנו שמרנות יתר, אבל גם אצלכם נלחמים בהדתה.
ואתם יודעים מה? אכן מאוד קשה להיות הומוסקסואל ערבי, וזה גם מסוכן. אבל כולנו, כולנו יודעים מי הרג את שירה בנקי.

אין ספק שיש עוד הרבה מה לשפר בחברה הערבית, כמו בכל חברה אחרת וגם אצלנו הערבים, יש אנשים כמוני שנאבקים כל יום כדי לבנות חברה ליברלית ושוויונית.

אז במקום להיכנע לדעות הקדומות שהשתילו לכם בראש, להאמין שכולנו אותו הדבר ואין עם מי לדבר ולשרת בלי להבין אפילו אינטרסים של גורמים פוליטיים-
תסתכלו עלינו כמו שהייתם רוצים שיסתכלו עליכם: כמו בני אדם, אינדיבידואלים. אחרת- זה רק הופך אתכם לפרימיטיבים