10 המלצות לבטיחות ילדים במים

טביעה מכונה גם 'המוות השקט'. היא מתרחשת במהירות ובדממה. לקראת עונת הרחצה, אלו ההמלצות לבטיחות במים

זמן צפייה: 09:47

טביעות היא סיבת המוות המובילה בעונת הקיץ בקרב הילדים. בשנת 2016 דווח בתקשורת על 48 טביעות של ילדים, מתוכם 19 טבעו למוות. בשנת 2017 , עוד בטרם החלה עונת הרחצה, כבר טבעו למוות 3 ילדים. אך אם חשבתם שרק הים או הבריכה הם מקומות מסוכנים, דעו לכם שב- 41% מהמקרים, טבע הילד במרחב הבית.

טביעה מכונה גם 'המוות השקט'. היא מתרחשת במהירות ובדממה. לרוב בעת טביעה לא שומעים בכי או צעקות מצוקה והיא יכולה להתרחש בעומק של פחות מ-10 ס"מ, כשבדרך כלל מדובר בהיעדר השגחה או בעת נתק קצר בהשגחה.

מסקר שקיים ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי כ-22% מההורים נוקטים התנהגויות לא בטיחותיות כשילדיהם נמצאים במים. עוד עולה מהסקר כי 5.2% מההורים נחים על שפת הבריכה בזמן שילדיהם נמצאים במים, כ - 5% צופים על הילדים מחוץ למים, 4% קוראים על שפת הבריכה או על חוף הים, 3.2% משגיחים על הילדים האחרים הנמצאים מחוץ למים, והשאר שוחים במים להנאתם או עסוקים בדברים אחרים.

____________________

כך תכינו את ילדיכם לעונת הרחצה

מעבדות לחירות: איך להיגמל מהחיתול?

איך לספר סיפור לפני השינה?

____________________

מה קורה בזמן מצוקה במים?
קנה הנשימה נמצא מתחת לפני המים, באותו רגע האדם עוצר את נשימתו. רמת החמצן בגוף יורדת ודו תחמוצת הפחמן עולה. האדם מתחיל לנשום בצורה מהירה ומאבד את עשתונותיו. המים מתחילים להיכנס לתוך הריאות ובנוזלי הגוף מתרחשים שינויים. הגוף מתחיל לאבד את חומו במים קרים בקצב מהיר. במצב זה האדם מתקשה לקרוא או לאותת לעזרה.

80% ממקרי הטביעה ניתן למנוע באמצעות אסטרטגיות מניעה הכוללות: לימוד שחייה, תוכניות חינוך והסברה, גידור בריכות שחייה פרטיות, שימוש באפודי הצלה תקניים בפעילות ספורט ימי, השגחה פעילה של הורים ושל שירותי הצלה. לכן בכל שהייה במים חובה להשגיח על הילדים.

לקראת פתיחת עונת הרחצה, אלו המלצות 'בטרם' לבטיחות בים:
1. יש לשחות רק בחוף מוכרז בזמן שהמציל נמצא במקום.
2. יש לשחות רק באזורים שהוגדרו מראש על ידי המציל.
3. יש להישמע להוראות המציל.
4. מי שלא יודע לשחות - ייכנס למים רדודים בלבד מול סוכת המציל ובליווי מבוגר שיודע לשחות.
5. גם מי שיודע לשחות - לא ייכנס לבד או עם חבר שאינו יודעת לשחות, אלא רק בליווי של מבוגר היודע לשחות.
6. יש לשחות רחוק מהמזח ושובר הגלים ואין לקפוץ מהם לים.
7. יש לשחות רק בחופים שהוכרזו כמותרים לרחצה. חופים שלא הוכרזו כמותרים לרחצה מזוהמים ומסוכנים ביותר ואתם עלולים למצוא את עצמכם מסתבכים בלי יכולת להיחלץ.
8. הים יכול להיות מטעה : גם כאשר הים שקט כלפי חוץ, רוחשים בו זרמים וסחף ברי עוצמה, שבמקרים מסוימים יוצרים גם מערבולות.
9. בים יש בורות - גם במים רדודים סטייה קלה הצידה עלולה לגרום לנפילה לבור שהמים בו עמוקים. במקומות רחצה מוסדרים הבורות מסומנים על-ידי המצילים בעזרת דגלים או חבלים.
10. יש לרוקן את המים מכל מיכל, דלי, אמבט, גיגית ובריכה מתנפחת כשהם לא בשימוש. או למנוע גישה למאגרי מים שלא ניתן לרוקנם בתום השימוש.

>> כך תכינו את ילדיכם לעונת הרחצה

בברכת עונת רחצה מהנה ובטוחה. שמרו על עצמכם ועל ילדיכם

החופש הגדול

לקראת הקיץ: איך להוזיל את עלויות הקייטנה?

האם נמצא פתרון לשכחת ילדים ברכב?