יאקימונו הכשרה בהילטון - מדובר בתענוג אמיתי

יאקימונו נחשבת לאחת ממסעדות הסושי הטובות בישראל ובגירסה הכשרה שלה גם הורידו את המחירים. יאיר גת יצאה לבדוק האם היא שווה את הכסף. צפו בווידאו לציון המלא

זמן צפייה: 00:50

חוץ מתייר אחד במכנסיים קצרים שבירר אם אפשר לקחת סושי לבריכה ונענה בחיוב, יאקימונו היפנית הכשרה והמשופצת במלון הילטון תל אביב, הייתה ריקה. "שב איפה שנוח לך", אמרה המלצרית. ישבתי ליד הבר, בזווית שאפשרה לי לצפות בשני אנשי הסושי חמורי הסבר ובנתחי הדגים מאחורי הוויטרינה המעורפלת. הגוונים החומים ששלטו בחלל בימים לפני השיפוץ, הוחלפו באפורים ירוקים וחומים בהירים, שבשילוב תאורה הרכה יוצרים אווירה שמצליחה לשמור על אלגנטיות גם כששתי תיירות בבגדי ים באות לשאול אם יש סנדביצ'ים. המיקום של המסעדה, בלובי של המלון, כבר לא אמור להעלות שאלות. לא חסרים מלונות על קו החוף של תל-אביב עם מסעדות לא רעות, כמה מהן אפילו מעולות. השאלה המסקרנת היא: האם תיתכן ארוחה יפנית כשרה, שתהיה גם טעימה.

השיפוץ הפך אותה ליותר אלגנטית ונעימה. יאקימונו הכשרה בהילטון
השיפוץ הפך אותה ליותר אלגנטית ונעימה. יאקימונו הכשרה בהילטון | צילום: יאיר גת

הכשרות, כך נראה, לא הגבילה את מספר השורות בתפריט. הוא מחולק לתשע קטגוריות, כולל עשרות מנות בלי לאבד פוקוס, להתחנף או לפזול לכיוון תאילנד או סין. רק כוכביות קטנות שנמצאות לצידן של חלק מהמנות ומפנות להערה "לא מוגש בשבתות וחגים", והעדרם של חזירים ופירות ים, עושים את ההבדל. תפריט המשקאות צנוע במיוחד: תה, בירה, סאקה וצ'ויה . הזמנתי בקבוק 'קירין', בירה יפנית, שנמזגה לכוס קפואה, מנה של אגאדשי טופו, ולאחר התייעצות לא מעיקה כלל עם מי שנראה כמו הבעלים, גם סלט סשימי. בתפריט כתוב שהוא נעשה עם "פרוסות דקות של מבחר דגים נאים" באותו יום היו אלה סלמון, טונה וילו-טייל, שילוש סטנדרטי שבדרך כלל עושה את העבודה.

בקערית האגאדשי טופו האסתטית, ניצב מבנה של שמונה קוביות לבנות. רגליו בציר כהה ולראשו טבעות קטנטנות של בצל ירוק. הקוביות שהיו מוצקות, לעיסות ומצופות היו לטעמי רק תירוץ למרק. הוא היה סמיך, עשיר ומרוכז והטעמים המורכבים שלו הזכירו חומץ בלסמי וקפה, קצת כמו הטעמים שאפשר למצוא ביינות מתיישנים, והן השתלבו יפה עם הציפוי הפריך. לאחר שכיליתי את הקוביות, כל מה שנותר לי לעשות הוא להרים את הקערה וללגום את המרק עד הטיפה האחרונה. מקווה שזה לא יגרום לאף אורח מחו"ל לצאת מכאן עם דעה שלילית על הישראלים.

המראה של סלט הסשימי הוציא ממני קריאת התפעלות. "זה יפה", הדריך אותי זה שנראה כמו הבעלים, "אבל צריך לערבב הכול, כדי שיהיה טעים". ערבבתי. מאחורי פרוסות הדגים המבהיקות בטריותן, הסתתר הר של אטריות אורז, גזר, עלי ארגולה ועלי סלק, כשסביבו פלחי לימון ומתחת רוטב מבוסס סויה. ראיתי כבר סלטים כאלה נהרסים בגלל רטבים מתוקים, ירקות עייפים ודגים שראו ימים טובים יותר, זה היה משהו אחר לגמרי.

זה יפה, אבל צריכים לערבב כדי לקבל את עושר הטעמים. סלט הסשימי.
זה יפה, אבל צריכים לערבב כדי לקבל את עושר הטעמים. סלט הסשימי. | צילום: יאיר גת

הדגים היו מהטובים ביותר שאפשר למצוא כאן, אפילו הסלמון. אלו לא היו דגים שצריך להסתיר עם רטבים מתוקים, להיפך, כנראה שאחרי יותר מעשרים שנה בעסק, האנשים של יאקימונו יודעים לבחור היטב את הספקים שלהם. הירקות הוסיפו רעננות ולא הפריעו, הרוטב עטף הכול במליחות נעימה וגרעיני השומשום, שהונחו כאילו לאחר יד, ידעו לתת  נגיעות קטנות ברגעים הנכונים ובמקומות הנכונים.

אחרי שתי מנות, כבר הייתי די שבע, ובכל זאת רציתי עוד. הזמנתי בירה נוספת ואחרי עיון חוזר בתפריט גם "מאגורו פפר" - פרוסות טונה צרובה ופרוסות לימון ברוטב סויה וג'ינג'ר. אחת ממנות הדגל של יאקימונו, זה שנראה כמו הבעלים, סיפר לי שאבא שלו לימד אותו להכין אותה כשהיה בן חמש. טוב, הוא לא רק נראה כמו הבעלים. "תיקח פרוסת טונה ופרוסת לימון ביחד", הוא הסביר, "ותטבול בחרדל אם אתה אוהב". זה היה חמצמץ ועמוק, רוטב הפטריות שהחליף את רוטב הצדפות במתכון המקורי, תרם טעמים אדמתיים. גם במקרה הזה, לא השארתי הרבה עבודה לשוטפי הכלים.

"יש מקרר של קינוחים בלובי", ענתה המלצרית כשהתעניינתי בנושא, בעודי מהרהר בגלידת תה ירוק שאולי תפציע בתפריט, "שאלוהים יעזור לנו", אמרתי לעצמי וביקשתי אספרסו כפול. בדרך החוצה עברתי ליד מקרר הקינוחים, כנראה שלא הפסדתי כלום.

גם לאחר הפחתת 15% ממחירי התפריט הקודם, ארוחה ביאקימונו היא תענוג לא זול. החדשות הטובות הן שזה באמת תענוג. חומרי הגלם הנדירים באיכותם - תודה עבור הדגים, הדילוגים היצירתיים מעל מחסומי הכשרות, הביצועים המושלמים והאווירה הידידותית, מצדיקים לטעמי את המחיר. ארוחה יפנית כשרה וטעימה כך התברר, היא אפשרית בהחלט. תפריט משקאות טיפה יותר מגוון ואולי אפילו קינוח קטן היו הופכים אותה למושלמת, ולמרות זאת, מדובר ברמה שהלוואי שהייתי נתקל בה יותר. במסעדות יפניות שאינן כשרות, במסעדות כשרות שאינן יפניות, ובכלל.

חשבון מסעדת יאקימונו

לפני זמן לא רב יצאנו לבדוק את יאקימונו הכשרה לאחר השיפוץ, צפו בווידאו

[brightcove_iframe video_id='yummies-food-articles-030-self' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_biujhwot' duration='54']

מה יאיר גת חשב על החדשה של רושפלד?

לאחר 11 שנה מל ומישל השיקו עסקית צהריים, יאיר גת יצא לבדוק האם היא שווה.