יאקימונו הכשרה מתחדשת ומורידה את המחירים

מסושי בר קטן רק לאורחי המלון למסעדה יפנית שפתוחה לכולם: יאקימונו הילטון עשתה מהפך ומראה איך אפשר לעשות אוכל יפני כשר וזול יותר, בלי לפגוע בטעם

זמן צפייה: 00:54

מסעדת יאקימונו, שהוקמה לפני 23 שנים (חיי נצח בעולם המסעדנות התל אביבי), נחשבת עד היום לחלוצה של המטבח היפני בארץ ואחת ממסעדות העילית בישראל. המייסד, אבי כהן ז"ל, הקפיד באופן פדנטי על שמירת המסורת של המטבח היפני לצד שימוש בחומרי גלם טריים כשאף אחד לא השתמש במונח השחוק "חומרי גלם". גם שנים אחרי הפתיחה, אולי גם בזכות הילדים של כהן שמתפעלים את האופרציה כיום, מדובר במסעדה שראוי וכדאי לחזור אליה בעיקר בגלל החוויה שהיא מספקת. הדיוק, הטעמים העזים, תפריט הטעימות המפורסם ובעיקר התחושה הנעימה בה – כסועד – אתה לא מרגיש כמו "עוד לקוח".

הדיוק והטעמים העזים מופיעים גם באחות הכשרה. יאקימונו בהילטון
הדיוק והטעמים העזים מופיעים גם באחות הכשרה. יאקימונו בהילטון | צילום: מיטל סלומון

ארבע שנים אחרי פתיחתה של המסעדה ברוטשילד, המסעדה הלא כשרה קיבלה אח קטן (וכשר) שהתמקם במלון הילטון בתל אביב בשנת 1998. סושי בר קטן וצנוע עם מגוון מצומצם של רולים, סשימי וקונוסים שמיועדים לאורחי המלון. הכשרות, כמו שבוודאי ניחשתם, קשורה להימצאות הבר בתוך מלון בישראל ולא - כמו היום - כחלק מטרנד שפונה לקהל רחב. "החלל החדש של יאקימונו משלב עיצוב יפני עם קריצה לבאוהאוס התל אביבי, תוסיפי לזה תפריט יפני אותנטי ונקודת תצפית בדיוק לים וקיבלת את אחת המסעדות המיוחדת בארץ", אומר שלומי לוטן מנהל יאקימונו. "אף על פי שהמקום כשר, אנחנו נשארים נאמנים לחומרי גלם יפנים אתניים. כאסטרטגיה בחרנו להוזיל את התפריט, לקחנו מחירים טובים יותר מהספקים שלנו וגלגלנו את זה עד ללקוח שמקבל תפריט שהוא זול בכ-15% מהתפריט הקודם".

והמחירים ירדו ב-15%
והמחירים ירדו ב-15% | צילום: שרון צרפתי

בין המנות החדשות בתפריט ניתן למצוא מנות כמו סאקה שו פונזו – פרוסות סשימי סלמון צרובות מגולגלות עם ג'ינג'ר וצנון ברוטב פונזו (113 שקלים), גומה סושי מורי – כדורי סושי עטופים בסשימי של מבחר דגים נאים ברוטב השף (85 שקלים), קורומה פיש – נתחי בס הסלע ברוטב ווסאבי קרים (127 שקלים), הורנסו מאקי מושי – גלילי נייר אורז מאודים במילוי תרד בליווי רוטב מיסו (75 שקלים) ועוד.

יאקימונו הילטון, מלון הילטון, רח' הירקון 205, תל אביב 03-5202128