אל תקנו סתם: אלו אוזני המן הכי טובות לפורים 2019

זאת ששבתה לנו את הלב בזכות מילוי שמכיל מקרון (!), אוזן המן במילוי שהזכיר את הילדות ומשולש פריך שעשוי מ-90% חמאה. לא היה קל, אבל בסוף הצלחנו. קבלו את אוזני המן הכי טובות לפורים 2019

זמן צפייה: 01:16

כולן יפות, רובן פריכות ויש כאלה שממולאות בחלומות אכילים. אוזני המן של פורים 2019 אמנם לא יצאו מגדרן בכל הנוגע למראה, אבל מבחינת טעמים, מרקמים ויצירתיות יש לא מעט הברקות. כדי שלא תמצאו את עצמכם עם גרסה תעשייתית מתפוררת, קבלו את אוזני המן שעשו לנו את החג, כולל אחת ורודה ושובבה במיוחד.

הכי עוגיתיות שתפגשו: גוטל'ה

בצק רך וחמאתי, כזה שמתפורר במגע ראשון עם הפה, מילויים נדיבים ועסיסיים ומראה מגרה שמזכיר עוגייה ילדותית. כל אלה גרמו לנו להישבע אמונים לאוזני המן של גוטל'ה. בין המילויים: קרם פרג חמאתי בחמאה, ריבת שזיפים ביתית ועמוקת טעם, שוקולד השחר שהזכיר את הילדות, והטוב ביותר: קראנץ' קרם פרלין עם הפתעות פריכות ושוקולד מריר.

כמה: 44 שקלים לקופסה בת 400 גרם

גוטל'ה - המייסדים 54, אבן יהודה

פריכות ממכרת. אוזני המן של גוטל'ה | צילום: יפעת שפי

סכנת התמכרות קשה: אלחנן

נכון שהבצק פריך ועדין, ונכון שעפנו על מילוי האלפחורס שחיבר בין פתיתי קוקוס לריבת חלב, אבל אז נגסנו לראשונה בקרם הנוטלה שגנב לנו בשנייה את הלב. דמיינו לעצמכם נוטלה, רק בגרסה עדינה וקטיפתית יותר, מתיקות מעודנת ומעטה עוגייה פריכה שעוטף את כל הטוב הזה נאמנה. חוץ ממנו תמצאו בקולקציה של המאפייה המוצלחת אוזני המן גדולות במילוי פרג ושוקולד, ומשולשים פריגים במילוי פקאן וסוכר חום מתובל.

כמה: 6-8 שקלים ליחידה

אלחנן - תרבות לחם, קיבוץ משמרות

מילוי קרמי מענג. אוזני המן של מאפיית אלחנן | צילום: אפיק גבאי

בצק מדויק עם מליחות מפתיעה: טאטי בייקרי

שום דבר לא הכין אותנו לרגע שבו החך למוד התענוגות שלנו פגש לראשונה את הבצק המתוק-מלוח, שטמן בתוכו מילויים יצירתיים דוגמת קרם פטיסייר, וניל ופטל; ריקוטה והדרים וגם מילוי תפוחי עץ שאהבנו במיוחד. לא רק הפתעה לחך חווינו, אלא גם איזון טעמים מושלם וניגודיות מענגת בין מתיקות המילויים למליחות הפריכה שמקיפה אותם. אם אתם שוברי שגרה, לכו על מילוי התפוחים העסיסי שמוציא את אוזני המן מאזור הנוחות לעבר מחוזות מענגים.

כמה: 12.50 שקלים לאריזה בת 100 גרם

טאטי בייקרי - דרך השלום 53 גבעתיים; אברהם גירון 3, אזור התעשייה, יהוד

מליחות גאונית שמדגישה את מתיקות המילויים. אוזני המן של טאטי בייקרי | צילום: מיטל ווינברג

מילוי פרג שמחזיר את האמון בפרג: בייקרי

עם פתיחת קופסת אוזני המן של בייקרי התפשט בחדר ריח עז ומתוק של חמאה. ביס מכל הטוב הזה אישש את העובדה שמדובר בפצצה קלורית מוצדקת ומענגת מנשוא. כולה שני מילויים מציעים בבייקרי השנה, ושניהם יגרמו לכם לחזור לחבב ברגע את הקונספט המשונה הקרוי "אוזני המן". מילוי הפרג עסיסי ולח, שוקולדי כמעט במרקמו, ומליוי האגוזים והקינמון הזכיר לחובבי הז'אנר חרוסת, וזכה לתשואות רבות.

כמה: 38 שקלים לאריזה בת 250 גרם

בייקרי - סניפים ברחבי תל אביב

פרג בגרסה שוקולדית במיוחד. אוזני המן של בייקרי | צילום: עידית בן אוליאל

אגוזיות מושלמת: דלאל

אחרי שטעמנו לא מעט שילובים, מילויים ושידוכים, הגענו פה אחד למסקנה שככל שאוזן המן אגוזית או פיסטוקית יותר - כך תעשה לה עדר מעריצים גדול יותר. אוזני המן של דלאל מגיעות עם שתי תכונות חשובות: הן יפות להפליא וממולאות בקרמים איכותיים. לראייה, קרם הפיסטוק והאמרנה הוכחד מהר יותר מטלוויזיה 4K בבלק פריידי, השוקולד המריר גרם לנו לריב על הביס האחרון, וקרם הפרלין והשוקולד חלב זכה לשירי הלל.

כמה: 4 שקלים ליחידה, 44 שקלים למארז הכולל 14 יחידות

דלאל - כל ישראל חברים 7, תל אביב, ז'בוטינסקי 108, תל אביב

מילויים יצירתיים ושוברי שגרה. אוזני המן של דלאל | צילום: בועז לביא

מכת רעננות לחך: מתוקה

לא פחות משבעה מילויים כללה קולקציית אוזני המן של מתוקה השנה. למרות התעוזה והיצירתיות, את מילוי המאצ'ה (תה יפני ירוק) ומחית השעועית חיבבנו פחות. את הפטל והמקרון הוורוד, לעומת זאת, חיבבנו קשות ואף שיבחנו בזכות הטעם החמצמץ-מתקתק-רענן. עוד תמצאו בקולקציה: שוקולד פאדג' דחוס ושוקולדי, פרג בבצק פרג מנוקד, קרמל ואגוזים, חלבה וקפה וגם תמרים ואגוזי מל.

כמה: 39 שקלים למארז של 250 גרם / 55 שקלים למארז ל-400 גרם/ 105 שקלים למגש של 800 גרם

מתוקה - סניפים ברחבי הארץ

רעננות קיצית מענגת. אוזני המן של מתוקה | צילום: בני גם זו לטובה

הברקות שמוציאות את אוזני המן מאזור הנוחות: רולדין

כמו בכל חג גם בפורים הקדישו ברולדים לא מעט מחשבה לקולקציית אוזני המן. לראייה, טעמים מפתיעים דוגמת לימונצ'לו השתרבבו לרשימה יחד עם גבינת עזים וריבת בצל שעוטף בצק מלוח, ופאדג' שוקולד ללא קמח. מכולם, הכי אהבנו את הברקת הקולקציה: אוזן המן מבצק שקדים פריך ופירורים, ובתוכה מילוי של עוגת גבינה ואוכמניות שהצליח לחבר בצורה מושלמת בין חג פורים לשבועות.

כמה: 12 שקלים ל-100 גרם

רולדין - סניפים ברחבי הארץ

סיפוק לכל תשוקה אפשרית. אוזני המן של רולדין | צילום: רונן מנגן

אצילות ומצדיקות כל קלוריה: ביסקוטי

כל שנה מצליחים בביסקוטי להשתרבב לרשימת "הכי טובות". הפעם הם עשו זאת בזכות בצק נפלא, מדויק ופריך ומילויים מגוונים שמספקים שלל תשוקות. אוהבי השוקולד ימצאו נחמה באוזני המן במילוי קראנצ'י שוקולד לבן, או שוקולד בלגי, חובבי המסורת יתרעננו ממילוי הפרג-הדרים העסיסי, ואלה שעדיין לא החליטו מה הם אוהבים, ימצאו עצמם מגרגרים בקול ממילוי החלבה בופקאן. במילים אחרות: נותרנו מאוהבים.

כמה: 38 שקלים למארז גדול

ביסקוטי - הירקון 67, בני ברק; העצמאות 104, פתח תקווה

מילויים מקוריים ובצק נפלא. אוזני המן של ביסקוטי | צילום: בועז לביא