תפוס ת'פרי

אוהבים לאכול ירקות ופירות אורגניים? על אפליקציית Grabafruit כבר שמעתם??? אפליקציה ישראלית המחברת בין מגדלי מזון אורגני לצרכניו ברחבי העולם

מהי אפליקצייתGrabafruit
Grabafruit היא אפליקציה מבוססת תוכן גולשים, לאיתור מזון אורגני בסביבה הקרובה לבית. באמצעות מכשיר ניווט לוויני, האפליקציה מזהה היכן המשתמש נמצא ומציגה לו פרטים שהזינו שאר המשתמשים לגבי מזון אורגני בטווח של 25 ק";;מ ממנו – מזון שצומח במרחב הציבורי אשר מגודל בידי חקלאים עירוניים ובמשקים חקלאיים.
האפליקציה נועדה לפנות לקהל רחב של צרכנים ברחבי העולם. היא פועלת כיום בשלושה מוקדים - בישראל, בגרמניה ובקליפורניה, ובהמשך צפויה להתרחב.

נשמע טוב, כיצד ניתן להוריד אותה?
האפליקציה ניתנת להורדה בחינם לקהל הרחב, והפרסום בה כרוך בעלות מינימלית לחקלאים המפרסמים. להורדת האפליקציה ניתן להיכנס לאתר החברה http://www.grabafruit.com/.

 

מהיכן הגיע הרעיון?
";;הרבה אנשים חושבים שלקנות אורגני זה עסק יקר ושלאכול מזון טרי זו פריווילגיה שאין לאנשים בעיר. רצינו לתת מענה טכנולוגי ליוקר המחיה מבלי להתפשר, להראות לאנשים שאפשר לצרוך מזון אורגני ובריא ולהתחשב בסביבה מבלי שיהיה חור בכיס";;, מסביר ערן אהרוני, אשר ייסד את האפליקציה בשיתוף פעולה עם היזם יאיר גולדפינגר.
";;זו אפליקציה חדשנית כי אין שום דבר דומה כיום בשוק. אנחנו הראשונים שמשלבים מגוון דרכים להשיג מזון אורגני זול: ליקוט, החלפת עודפים וקשר ישיר עם החקלאי. החזון הוא ליצור קהילות עצמאיות שלא זקוקות לרשתות המזון, שמתקיימות על קשר ישיר עם החקלאים וסחר חליפין בתוך עצמן";;.

איך זה עובד בפועל?
Grabafruit כוללת שלוש מפות מתעדכנות: מפת ליקוט חופשי בעיר, מפת וסחר חליפין ומפת חקלאים אורגניים.
מפת ליקוט חופשי בעיר מאפשרת למשתמשים למפות ולגלות את העצים במרחב הציבורי הקרוב לביתם. עצי פרי רבים נשתלים על ידי העיריות לטובת הציבור וממלאים את הרחובות. עצים אלה אינם מרוססים או מדושנים בדשן כימי, ועל כן מהווים אופציה ראויה לנשנוש אקולוגי באמצע העיר. כל אחד יכול להעלות מידע על עצים שהוא מכיר ולהתוודע לצמחי מאכל שאחרים הוסיפו.
מגוון והיצע גדולים יותר של ירקות ופירות מציעה מפת סחר חליפין, שמיועדת לכל מי שמגדל ירקות ופירות, בין אם זה בגינה קהילתית, במרפסת או על העץ שצומח בחצר. טרנד הגידול בעיר צובר תאוצה בארץ ובעולם, ולראיה, בתל אביב לבדה יש היום כ – 20 גינות קהילתיות. מאחורי הרעיון הפשוט של החלפת עודפי יבול, עומד חזון שאפתני יותר של קהילת סחר חליפין במזון, ושל צמיחה חברתית שאיננה תלויה במשאבים חיצוניים.
המפה השלישית היא מפת חקלאים אורגניים. בניגוד לקודמותיה, מפה זו יוצאת מגבולות הערים לעבר משקים אורגניים ברחבי הארץ, משקים שהתוצרת שלהם גדולה יותר ויכולה לספק מגוון מזון אורגני על בסיס קבוע. המשתמשים יכולים לראות את החוות על המפה ולבחור את זו המתאימה להם ביותר על פי מרחק, צורת הגידול והתוצרת העונתית. זו עסקה משתלמת לשני הצדדים: המשתמשים מעודדים עסק קטן ואקולוגי ונהנים מתנובה חקלאית איכותית, והחקלאים מצמצמים עלויות שינוע ופרסום, וזוכים לקהל לקוחות נאמן.

*המאמר הנו מאמר דעה, המייצג את דעתו האישית של כותבו. ";;רשת";; אינה אחראית על הכתוב במאמר, נכונותו והמידע המוצג בו וכן אינה נוקטת עמדה בכל הקשור לנושא המאמר.